23 Haziran 2009

gode cengiz


Gode Cengiz bir efsanedir. Metin Oktay, Ogün Altıparmak, Halil Kiraz, Fevzi Zemzem, Gürsel Aksel, Mustafa Denizli gibi isimlerin yanında, İzmir futbolunun yetiştirdiği efsanelerden biridir Cengiz Kocatoros. 22 Haziran 1985'te hayata gözlerini yumdu Gode Cengiz. Onun anısına bir hatırayı yazmak gerekir.

Aslında Gode Cengiz'le ilgili birçok hatıra var. Bunlardan birine Okan Yüksel'in "Bir Sevdadır Karşıyaka" adlı kitabında yer verilmiş. 1970'te ikinci lig şampiyonluğuna ulaşan takımın başkanı olan Ali Ulvi Kiremitçiler'in ağzından dinliyoruz:

"Birinci lige çıktığımız yılda, hiç unutmayacağım bir olay meydana geldi. Gode dizinden rahatsızlandı, hem de ağır bir biçimde. İstanbul'a doktor Yorgo'ya gönderdik. Bir otelde kalıyor ve her gün aksatmaksızın Yorgo'ya tedaviye gidiyordu. Ben de her gün Yorgo'ya telefon edip durumu hakkında bilgi alıyordum. Gode'nin dizinin iyileşeceği yoktu. En son perşembe günü Yorgo'yu aradım. Çünkü pazar günü İzmir'de çok önemli olan Düzcespor maçımız vardı. Yorgo üzülerek, Gode'nin ayağının berbat olduğunu ve sporcunun bu ayakla sahaya çıkmasınn bir intihar olduğunu belirtti. Akşamı bekledim. Üzülerek otelden Cengiz'i aradım ve aramızda şu konuşma geçti:

- Cengiz evladım nasılsın?
- Abi bomba gibiyim. Hemen gelip pazara oynayacağım.
- Aman Cengiz, ben Yorgo'dan durumu öğrendim. Bir hafta daha tedavi göreceksin.
- Ali abi, sen beni burada zincire bağlasan, ben zinciri kırıp gelirim. Mutlaka sahaya çıkacağım.
- Hayır, İstanbul'da kalacaksın.
- Abi istersen döv, istersen söv. Ama ben geliyorum.

Neticede Cengiz İzmir'e geldi. Düzce maçından önce masörümüz Cahit yıldız, ayağına masaj yapıyordu. şöyle eğilip baktım, midem bulandı... davul gibi şişmiş, mosmor bir diz. Soyunma odasından hemen çıktığımı hatırlıyorum.

Evet, Gode bu ayakla sahaya çıktı. Takımın yıldızı sayılabilecek bir oyun çıkardı. Hatta gol attı. Düzce'yi 4-0 yenerek şampiyonluğa bir adım daha yaklaştık."

0 yorum: